måndag 3 augusti 2009

Sorg och glädje

Jag är glad att jag har lätt att bli berörd av saker och ting. Det krävs oerhört lite för att jag ska börja gråta och lika lite för att jag ska börja skratta. Idag började jag dagen med att läsa dödsannonserna i DN, som många mornar. Tårar. Jag fortsatte med att lyssna på Alex Schulmans sommarprogram i P1. Underbart vackert och rörande när han pratar om sin pappa och om sitt liv. Jag ligger på altangolvet i solen och lyssnar och tårarna droppar ned på trädäcket. Fint. Sedan måste jag vila mig från solen och går in och tittar på High School Musical 2 med sonen. Skrattar åt de naiva replikerna men inte bara för att de är löjliga utan för att de också ÄR lite roliga. Man behöver väl inte vara allvarlig jämt heller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar