onsdag 3 februari 2010

..from the cross to the grave..


En bild på "La Cruz del Tercer Milenio" i staden Coquimbo i Chile. Man kan åka upp i korset och i tvärbalken är det som ett museum. En otrolig utsikt är det förstås där uppe. Vid korsets fot ligger en kyrka. Jag tyckte om det här monumentet och dess omgivningar. Allt var så vackert. Så storslaget och blaffigt.. men ändå kunde man känna en känsla av intimitet och närhet. Svårt att förklara.
Vår långa resa till andra sidan jordklotet har vi nu bakom oss. Jag har ännu inte hunnit landa här hemma, inte hunnit tänka igenom allt som vi var med om. Men jag känner mig alltigenom glad när jag tänker på resan. Och det är fint.
"You came from heaven to earth, to show the way.
From the earth to the cross, my debt to pay.
From the cross to the grave, from the grave to the sky;
Lord, I lift your name on high."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar