fredag 1 juli 2011

Resan

Amerikanska skvallertidningar. Strawberry daiquiri. Läskiga berg-och dalbanor i Orlando. Utsikten från Empire State building. Och för all del, utsikten på Miami beach :-)

Resan gav mersmak. På USA. På att resa överhuvudtaget. Vill bara vara hemma ett par dagar och tvätta, gosa med hunden och träffa några vänner. Sen vill jag packa och sticka iväg igen.

Men nu väntar några veckors jobbande. Det blir nog bra. Något nytt jobb blir det inte till hösten. Fick reda på det i en solstol i Florida. "Tyvärr, vi valde någon annan. Men det var nära. Och du behövs i kyrkan så fortsätt att söka jobb." Jag behövs i kyrkan. Jag har hört det förut. Kanske det. Men kanske behövs man på många ställen, inom många områden. Vi är många som är behövda. Svårt det där.

1 kommentar:

  1. Man kan verkligen undra vad man menar med att vara behövd. Jag tror inte att kyrkan i sig behöver någon enskild individ, men jag tror att individer kan göra skillnad och jag tror att en människa skulle göra gott i en viss situation/position.
    Framförallt undrar jag varför alla arbetsgivare som ringer upp och säger att man inte fått ett jobb envisas med att säga "du vara så nääära", "Du kom tvåa på rankingen!" Osv. Man vill ju veta varför man valde någon annan framför en själv, konkreta saker. Man vill veta vad det var med just mig som inte var bra?! Knasigt!
    KRAM

    SvaraRadera