söndag 6 december 2009

Andra advent

December. Kan inte bestämma mig hur jag mår egentligen. De flesta saker jag gör är roliga var för sig. Men det blir för mycket tillsammans. Vill helst av allt stänga av mobilen, strunta i mailen. Jag skulle vilja tillbringa hela december hemma. Inomhus. Göra pepparkakshus och konstiga skapelser av mossa. Läsa "Anne på Grönkulla"-serien och lyssna på P1. Bara vara med mina barn och lyssna på vad de säger. Så skulle jag vilja ha det. I typ två månader.

Igår träffade jag kusinbarnen som nu är 6 månader. Det är alltid trevligt på våra släktmiddagar men sedan O och K kom till oss så känns det extra speciellt. Fina, fina killar. Lille K sov i min famn och jag viskade i hans öra: "Mitt lilla barn, min lilla himmelbit, jag tackar för att du har kommit hit."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar