tisdag 30 juni 2009

Jag trivdes bättre i dina ögon..

Det finns texter som går rätt in i hjärtat. Det finns verser som fastnar i huvudet och som dyker upp vid olika tillfällen. Det finns rader som tröstar, det finns formuleringar som oroar. Jag har en favoritförfattare, sångare, poet som skriver såna texter.

"Jag kan inte hjälpa dig upp, kan inte lysa upp den väg du springer. Jag kan inte vagga dig varm och lugn. Du har en annan röst, annan färg, ett annat land med andra klockor som ringer. Jag tar mig inte in i dina dunkla rum."

Ikväll var det också "musik i sommarkväll" men inte på samma sätt som i söndags. Ikväll var det några öl i ett hörn av Medborgarplatsen och en vän och hennes ipod. Vi hade varsin hörlur i örat och lyssnade på favoritsångerna och med andra örat lyssnade vi på varandras bekymmer och glädjeämnen. Underbart. En kväll att minnas länge.

"Jag hugger i sten. Jag tror att jag sakta börjar se en kontur. Några armar och ben. Jag jobbar mig inåt tills jag ser en figur".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar