måndag 5 oktober 2009

Denna dagen - ett liv..

Såsom rubriken lyder har jag tänkt flera gånger idag. Vissa dagar tycks bara rulla på och man kan efter ett tag inte skilja dem ifrån varandra. Men den här dagen kommer jag bland annat att minnas som en dag med flera bra samtal och många olika tankar. Jag har haft en medvetenhet idag som jag tyvärr inte alltid har. En av eftermiddagstimmarna tillbringade jag på ett väldigt mysigt café på söder där jag också kände den här medvetenheten om allt som pågick och allt jag kände. Låter flummigt kanske. Som avslut på dagen; hemgruppen "Himmelriket".. ja, vad kan man säga.. det är ett passande namn på gruppen. Vi åt äppelpaj och samtalade om vår bild av Jesus. I gruppen finns det en öppenhet för skratt och tårar, för tro och tvivel. Inga tankar är för små och inga ord är för stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar